"Koridori Srbije" uskoro podvlače crtu - u ovoj godini završiće više od 50 kilometara na najvažnijim putnim pravcima. Samo u poslednjih 12 meseci, na koridorima 10 i 11, izvedeni su i iz kredita plaćeni radovi vredni 229.476.700 evra. A poređenja radi, od osnivanja "Koridora Srbije" 2009. godine do oktobra 2012, za izgradnju auto-puteva povučeno je svega 65.248.158 evra zajma. Za četiri godine ukupno je povučeno 294.724.858 evra kredita od planiranih 318,4 miliona. Na koridorima kroz Srbiju intenzivno se radilo ove godine, što najbolje potvrđuje podatak da su u jeku građevinske sezone bila otvorena 223 gradilišta na ukupno 176,4 kilometra trase. Naterani su izvođači da poštuju rokove i svi sada rade punim kapacitetom, uredno im se plaćaju računi, rešen je ogroman broj zaostalih predmeta eksproprijacije.
"Koridori Srbije" uskoro podvlače crtu - u ovoj godini završiće više od 50 kilometara na najvažnijim putnim pravcima. Samo u poslednjih 12 meseci, na koridorima 10 i 11, izvedeni su i iz kredita plaćeni radovi vredni 229.476.700 evra.
A poređenja radi, od osnivanja "Koridora Srbije" 2009. godine do oktobra 2012, za izgradnju auto-puteva povučeno je svega 65.248.158 evra zajma. Za četiri godine ukupno je povučeno 294.724.858 evra kredita od planiranih 318,4 miliona.
- Na koridorima kroz Srbiju intenzivno se radilo ove godine, što najbolje potvrđuje podatak da su u jeku građevinske sezone bila otvorena 223 gradilišta na ukupno 176,4 kilometra trase - kaže za "Novosti" Dmitar Đurović, direktor "Koridora".
- Naterali smo izvođače da poštuju rokove i svi sada rade punim kapacitetom, uredno im plaćamo račune, rešen je ogroman broj zaostalih predmeta eksproprijacije. Samo za eksproprijaciju ove godine je potrošeno oko tri milijarde dinara. Naš plan podrazumeva da intenzivnije radimo na objektima, a to su pre svega tuneli i mostovi, koji su u građevinskom smislu i najkomplikovaniji. Ništa nam ne znači ako imamo trasu, a nismo završili odnosno kasnimo sa mostovima i tunelima.
Dobra vest je, kaže Đurović, da radovi u tunelima napreduju planiranom dinamikom, i to posebno "Bancarevo" i "Progon", gde je ranije bilo dosta problema i zastoja. U narednih nekoliko dana biće probijena leva tunelska cev na "Progonu" dužine 1.007 metara, a otpočeće i proboj tunela "Manajle".
- Uveli smo trojne sastanke, kojima prisustvuju investitor, nadzor i izvođač - navodi Đurović.
- Tako se dnevno rešavaju svi problemi. Definiše se problem, da se predlog rešenja, svi se saglase, razmene se dopisi i posao ne stoji, a to je važno da ne bismo došli u situaciju da država plaća bilo kakve penale. U 2014. nastavićemo još jačim tempom. S obzirom na urađeno u toku ove građevinske sezone, reformu interne organizacije "Koridora Srbije", stečeno iskustvo, opravdano se može očekivati da 2014. bude godina maksimalne izgradnje auto-puteva u Srbiji.
Tenderi
Posle bankrota "Alpine" pokrenuta je procedura za izbor novih izvođača na delovima Koridora 10 za koje je bila zadužena ova austrijska kompanija. Za deo od Pirota do Dimitrovgrada raspisan je tender. Dužina je 14,3 kilometra, a rok za završetak posla 450 dana. Konkursna dokumentacija dobila je "zeleno svetlo" kreditora, a to je EBRD. Predtenderski sastanak je zakazan za 12. decembar. Do sada je 19 kompanija otkupilo konkursnu dokumentaciju.